Groepen
Groep 1-2 Jacqueline van Eijsden ma-di Erna van den Berg woe t/m vr
Groep 3 Evanne Verhoef ma t/m vr
Groep 4 Anick Hoekman ma t/m do Greetje Blom vr Corina Brink woe/do extra ondersteuning
Groep 5-6 Hannie Kubbenga ma-do-vr Greetje Blom di-woe
Groep 7-8 Corina Brink ma Alice Timmerman di t/m vr
Directie Harry Drenthe ma-woe en op di/do om de week
Locatie Coördinator: Corina Brink di
Extra ondersteuning kinderen: Jari Kiekebos ma t/m woe en Mirjam Hassink ma/di
Extra ondersteuning groep 1 en 2: Antoinette Vriesema ma-di-do
Wij werken met 5 groepen. In de onderbouwruimte vindt u een combinatiegroep 1/2 met een klassenassistent. Daarnaast een groep 3 en een groep 4/5. Deze groepen hebben een grote gezamenlijke gemeenschapsruimte. In de bovenbouwruimte vindt u de groepen 6/7 en 8. Ook deze groepen beschikken over een riante gezamenlijke gemeenschapsruimte. In deze gemeenschapsruimte zijn de keuzekasten voor meervoudige intelligentie. Daarnaast beschikt de school over een eigen speellokaal voor de kleuters en een toneel, waar regelmatig weeksluitingen te zien zijn.
Kleuterafdeling:
Op deze afdeling spelen naast de sociale- en de taalontwikkeling, de motorische- en de zintuiglijke ontwikkeling een belangrijke rol. De kinderen worden al in grote mate met het Daltononderwijs in aanraking gebracht. Eenvoudige taken behoren bij het dagelijkse werk. De taakjes zijn ondergebracht in een weektaak. Daarnaast volgen we de ontwikkeling van het spel van de kleuters, wij vinden dat kleuters volop moeten kunnen spelen. In groep 2 kunnen kinderen, die daar aan toe zijn, al kennismaken met het leesproces. In groep 3, waar de meeste kinderen met lezen beginnen, kunnen de vlotte lezers uit groep 2 met hun eigen leesprogramma verder. Les in Engelse taal wordt vanaf groep 1 gegeven.
Werken in hoeken:
Kleuters werken veel in zgn. hoeken, b.v. de bouw-hoek, poppenhoek, stempelhoek e.d. Om de overgang van de kleuterafdeling naar de andere groepen zonder drempels te laten verlopen, worden deze werkvormen ook nog gebruikt in groep 3.
Halve dagtaak/weektaak:
Vanaf groep 3 worden vakken als schrijven, lezen, taal, Engelse taal, rekenen en wiskunde aangeboden d.m.v. een taak. Deze taak wordt vanuit een halve dagtaak langzaam uitgebreid tot een weektaak in de hoogste groepen.
Het zal u duidelijk zijn dat het taakgericht werken met daarin opgesloten keuzevrijheid t.a.v. het werk, al vanaf de kleuterafdeling wordt ingeoefend (Daltononderwijs).